Report Universal Periodic Review RCRISS

Press-release-refugee day 06

Press_release SC Aureliu-acces to public place

Press release reghin police abuse 2006

Archive

Romani CRISS scrie istorie pentru programul de mediere sanitara

Asociatia Mediatoarelor Sanitare – Zurale Romnia

Ziua de 12 decembrie 2010 marcheaza un moment istoric pentru mediatoarele sanitare si pentru comunitatile de romi din Romania, deoarece este data la care a luat fiinta prima Asociatie a Mediatoarelor Sanitare – Zurale Romnia. Initiativa ii apartine fundatiei Romani CRISS, care a organizat in perioada 12-13 decembrie intalnirea nationala a mediatoarelor sanitare din Romania, cu participarea a 150 de mediatoare din 39 de judete ale tarii. Detalii aici

VAYA CON DIOS a cantat in limba romani imnul international al romilor, “Gelem, Gelem”

COMUNICAT DE PRESA VAYA CON DIOS a cantat in limba romani imnul international al romilor, “Gelem Gelem” Dani Klein, solista formatiei Vaya con Dios, a cantat, astazi, in limba romani Imnul international al romilor, “Gelem, Gelem”, elevilor romi de la Scoala Generala nr.13 din Bucuresti. “Gelem, Gelem, imnul romilor, este unul dintre cele mai frumoase cantece pe care le-am auzit vreodata. De cand am ascultat prima oara aceasta melodie, m-am simtit aproape de romi. Este o melodie pe care am ascultat-o de nenumarate ori si care imi arata bogatia culturala a romilor”, a declarat Dani Klein. La rugamintea copiilor, vedeta internationala, Dani Klein le-a cantat copiilor inca o melodie, in limba franceza, dupa care le-a povestit acestora amintiri din copilaria sa. La sfarsitul intalnirii, elevii Scolii Generale nr.13 din Bucuresti si echipa Romani CRISS i-au facut artistei un cadou inedit: o fusta traditionala roma. Dani Klein s-a bucurat de darul primit si i-a incurajat pe copiii romi sa aiba incredere in ei si sa fie mandri de mostenirea culturala a etniei pe care o reprezinta. Actiunea de azi a fost organizata de catre Romani CRISS, cu sprijinul lui Martin Demirovski, de la Open Society Foundation, in cadrul proiectului “Pasi strategici pentru imbunatatirea accesului la educatie al copiilor romi”, proiect ce isi propune cresterea stimei de sine a copiilor romi, eliminarea segregarii scolare din Romania si combaterea abandonului scolar in randul copiilor romi.Detalii aici.

Astazi, 1 martie 2011, au avut loc audieri la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii

Astazi, 1 martie 2011, au avut loc audieri la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii privind plangerea depusa de Romani CRISS in 6 ianuarie 2011 impotriva deputatului Silviu Prigoana, a Academiei Romane, a lui Ionel Haiduc si a lui Eugen Simion cuprivire la propunerea legislativa pentru schimbarea terminologiei de “rom” in “tigan”. Mai multe detalii aici.

Noua din zece cluburi din orasele mari ale Romaniei nu permit accesul tinerilor de etnie roma

Prima testare europeana a accesului in locurile publice

In noaptea de 5 spre 6 martie, Romani CRISS a realizat o actiune de testare a accesului in locurile publice din capitala, in timp ce organizatii rome ale monitorilor locali de drepturile omului (TRUST si Romano Suno) au actionat similar in Cluj-Napoca, Craiova si Dorohoi. Din 10 cluburi testate, noua nu au permis cetatenilor romani de etnie roma sa beneficieze de serviciile oferite publicului larg. Detalii aici

Vino să sărbătorim împreună Ziua Internaţională a Romilor!

Romani CRISS, Alianţa Civica a Romilor din România, Asociaţia Florarilor şi Fundaţia Ruhama, în parteneriat cu Primăria Sectorului 2 şi Asociaţia Cultural Artistică Hara, cu sprijinul Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, va invita vineri, 8 aprilie 2011, sa petrecem impreuna Ziua Internaţională a Romilor. - Evenimentul va avea loc in Parcul Lunca Florilor, din Aleea Lunca Florilor (zona Baicului), sector 2, si va incepe la ora 12.00, cu o expozitie de fotografie si pictura roma, un targ de flori si un targ  al mestesugarilor romi. Oaspetii evenimentului vor putea obtine informatii de la reprezentantii ong-urilor rome despre inscrierea la scoala, despre masurile afirmative si pot primi asistenta legala gratuita. Initiatorii au organizat si o strangere de fonduri, cu vanzare de CD-uri, pentru Tamango.

Scrisoare deschisa privind declaratiile senatorului Urban si solicitarea excluderii sale din partid.

Scrisoare deschisa : declaratiile Presedintelui Romaniei, Dl Traian Basescu...

COMENTARII ROMANI CRISS CU PRIVIRE LA PROPUNEREA DE MODIFICARE A LEGII ADUNARILOR PUBLICE

Pozitia Coalitiei 2012 pentru Alegeri Corecte cu privire la organizarea concomitenta a alegerilor locale si a celor parlamentare si modificarea legislatiei electorale pentru alegerile din 2012

Invitatie de presa

COMUNICAT DE PRESA - Segregarea copiilor romi in spitale – contestata in premiera in Romania

Romani CRISS si ECPI au transmis Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) o plangere privind segregarea copiilor romi fata de copiii majoritari prin asezarea lor în saloane separate la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii “Marie Sklodowska Curie” din Bucuresti (fost Budimex). Este pentru prima data cand informatii despre astfel de practici in spitalele din Romania s-au putut concretiza intr-o plangere catre autoritati. Citeste Comunicatul de presa

Back News NGOs deeply concerned over discriminatory remarks by Romanian representatives during UN Economic, Social and Cultural Rights Committee review process

Green line

Have you been discriminated against, harassed or victimized because you are Roma?